perjantai 20. marraskuuta 2015

Estekisat

Nyt mulla on aikaa kirjoittaa tätäkin vihdoin. Tänään 20.11.2015 meillä oli ratsastuskoulun estekisat. Kisat oli tietysti tutussa ja turvallisessa paikassa eli ypäjän hevosopistoalla. Mentii koulun loputtua tallille noin puoli komen aikoihin. Alettiin pikku hiljaa laittamaan ,heppoja kuntoon. Aloitin harjaamalla harjan, hännän ja otsatukan. Tein harjaan ja otsatukkaan nykeröt ja häntään ranskalaisenletin. Nykeröt onnistui paremmin kuin kuvittelin koska hepalla oli tosi paksu harja. Oonikalla oli loimi päällä joten se oli aika puhdas, mutta harjattiin silti se empun kanssa hyvin. Vaihdoin satulaan valoisen huovan ja pesin hevosen sekä omat varusteet jottai näyttäisi siistimmältä. Meidän luokan alu alkoi lähestyä ja menin maneesiin valmiiksi odottelemaan sillä Oonikalla meni ennen minua yksi tyttö 50cm luokan. Menin siis 60cm ja olin luokan eka. Mulla oli tietynlaiset paineet ja kaikkein eniten halusin kovasti puhtaan radan. Oonika tuntui jo selkään noustessa iha hyvältä ja sitähän se olikin. Meillä meni verkka hyvin ja hevonen oli hyvin kuulolla ja oikein yhteistyökykyinen. Mitä muutakaan ratsastaja voisi toivoa?? Tuli meidän vuoro mennä radalle, tervehdin tuomaria ja summeri soi. Siitä se nyt alkoi. Kaikki paineet ja jännitys katosi ja olin niin keskittynyt rataan kuin vain voi olla. Radalla Oonikaa sai pidellä jonkin verran, mutta ei liikaa. Ei ollut tilannetta, että se olisi lähtenyt käsistä, vaan pysyi hyvin hallinnassa. Radan jälkeen sain Marjolta kehuja, että oli oikein siisti rata. Olin ylpeä itsestäni ja hevosesta. Menin vielä hetkeksi kävelemään verkka alueelle ennenkuin päästin toisen ratsastajan selkään. Sain äitiltä ja iskältä kehuja ja he sanoivat, että meni tosi hyvin. Positiivista palautetta on aina kiva saada, mutta negatiivisesta oppii... Seuraavaksi oli luokan palkintojen jako ja sain puhtaan radan alle eli 0vp, Jeeeess!! Tämän jälkeen lähdettiin ajamaan kohti kotia, eli naantalia ja täällä minä nyt istun parhaan kaverini mökin lattialla ja kirjoitan postausta. Mikäs sen parempaa. 


Tässä vielä muutama kuva minusta ja Oonikasta <3








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti